אומנות החושים

אז מה המציאות האמיתית שלך?

תעשיית היופי העולמית ממשיכה לשבור שיאים

Published / by ליאור הקוסם

תעשיית היופי העולמית ששברה שיא חדש של 500 מיליארד דולר בשנת 2018 צפויה להמשיך להאיץ ולגדול.

ב2018 הגידול עמד על קרוב לשישה אחוזים וזהו שיא חדש מאז שהחל הרישום בשנת 2004. הגידול הקטן ביותר נרשם בשנת 2009 לאחר קריסת השווקים שנה קודם והמיתון העולמי שפגע גם בתעשייה זו אך לא כמו שפגע בתעשיות אחרות. מומחים רואים בתעשיית היופי את אחת התעשיות העמידות ביותר למיתונים ולפגיעה. תעשיית היופי בארה"ב ב2019 הייתה אחראית לכמעט 20% מהשוק הגלובלי עם 93 וחצי מיליארד דולר. מדובר בגידול עצום משנה קודמת. רק לשם פרופורציה – נשים בארצות הברית מוציאות בסביבות השלוש אלף דולר על קוסמטיקה בשנה עם מוצרים כגון מסכות פנים, קרם לחות לפנים, סבונים ייחודיים, שמפו ללא מלחים ועוד, כלומר כמעט רבע מיליון דולר על מוצרי יופי בשנות החיים שלהן. גברים לעומת זאת מוציאים סכום דומה אך הוא כולל גם מוצרי יופי ובריאות כך שקשה להבין עד כמה השוויון המגדרי האמריקאי נוכח גם כאן. ההכנסות במכירות בתעשיית האיפור בלבדה גדלו ב1% בשנת 2018 ועמדו על שמונה מיליארד. מספר הצרכנים בקטגוריה זו רק גדל ולכן צפוי המשך גידול משמעותי, כרגע רק שישים ושבעה אחוזים מהצרכנים הפוטנציאלים עושים שימוש באיפור.

תעשיית הבישום העולמית מכרה מוצרים בהיקף של כמעט 42 מיליארד דולר בשנת 2018 כאשר השוק בארה"ב היווה כשליש מהתעשייה כולה. רובה של התעשייה הוא מוצרי בישום אישיים והצפי הוא לגידול של כמעט ארבעה אחוזים בשנת 2020. מי שצפוי לגדול בכחמישה אחוזים הוא שוק מוצרי הטיפוח האישיים. נתון מעניין אחרון הוא ההיקף של ההכנסות ממוצרים של נותני השירות – נותני שירות בתחום מצליחים לייצר עד כחמישה עשר אחוז מההכנסות שלהם ממוצרים נלווים או מוצרים משלימים שהם מוכרים ללקוחות שלהם. בחלק מהשווקים סלוני יופי וספרים נאלצים להסתמך על מכירת מוצרים נלווים כדי לייצר רווח מספק, כמובן שזהו רק מרכיב אחד ממכלול רכיבים הכוללים מחיר, מיקום וקהל יעד מפולח וממוקד יחסית. אין מספיק נתונים על תעשיית השירותים וקשה לומר האם היא חווה גידול דומה או שהיא דווקא נמצאת במגמה שונה מתעשיית המוצרים.