אומנות החושים

אז מה המציאות האמיתית שלך?

נשארים בבית ומטפלים בעור

Published / by ליאור הקוסם

יפהאז בימי הקורונה היה לכולנו המון זמן בבית וחלקנו ניצלנו אותו לטיפוח אישי הן ברמה הפנימית והן ברמה החיצונית. אני באופן אישי לקחתי את הטיפול בעור לרמות חדשות לחלוטין. לא שיש לי תסביך עם קמטים או משהו כזה, מעולם לא הייתי מאלו שקמות כל בוקר ובודקות איזה קמט נוסף להן או מה יצא הפעם. אני נוטה להתייחס לקמטים כאל תופעה טבעית – אנשים מזדקנים ולכן יש להם קמטים, הם מאבדים שומן ונוצרים קמטים, הם מפעילים את שרירי הפנים במשך שנים ונוצרים קמטים. בנוסף העור של כולנו הופך לדק יותר עם השנים בגלל שהגוף מפסיק לייצר קלוגן ופרוטאינים בשם אלסטין. לכן גם העור מפסיק להתחדש באותה תדירות ומסוגל להתמודד פחות עם נזקים ופגמים.

אבל לא צריך גם לקבל את הדבר בצורה דטרמיניסטית, היינו שזו המציאות ואין מה לעשות. להפך, היום יותר מתמיד יש מלא מה לעשות הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. ישנן פעולות מניעה שונות שניתן לנקוט וכן טיפול בקמטים קיימים. מאוד מאוד חשוב הטיפול והטיפוח היומיומי, כולנו יודעים שמה שעושים כל יום קצת מצטבר לשינוי גדול מאוד ולכן שמירה על לחות הפנים ברמה יומית מפחיתה את הסיכוי לקמטים הנוצרים כתוצאה מיובש. חשוב גם לבחור מוצרים שלא יוצרים גירוי בעור ושמאפשרים לטשטש מעט את האפקטים של ההזדקנות. לדוגמא אין הוכחה מדעית כי הזרקת בוטוקס יוצרת גירוי או קמטים.

שינה היא אחד המרכיבים הקריטיים ביותר, מחקרים רבים הראו שכמות ואיכות השינה כמו גם תנוחת השינה שלכם יכולה להשפיע על הקמטים. בין התנוחות המומלצות יותר למניעת קמטים הן: שינה על הגב, שימוש בכרית מיוחדת שמפחיתה את עיוות הפנים בעת שינה, שימוש בציפה ממשי שיכול להקטין חיכוך ועוד. לשינה נכונה ניתן להוסיף טיפול במחטים זעירות לפני או אחרי השינה. אם עד לפני מספר שנים רק בעלי מקצוע יכלו לבצע טיפולי מחטים, אז כיום ישנם מספר מוצרים שעושים שימוש במכשירים אלה. מדובר לרוב במחטים קטנות הנעות במהירות גבוהה יחסית ויוצרות דקירות קטנות בעור המעוררות תהליך של שיחזור והתחדשות תאית. כמובן שבנוסף לכל מה שניתן לעשות בבית ישנם תהליכים רפואיים מוצלחים ופופלרים כגון מתיחת פנים או מתיחת צוואר, הרמת פנים, הזרקות של חומרי מילוי שונים וגם תהליכים התערבותים כולל ניתוחים.